Inverlael–Inverness (7 dzień/ 1 pętla)

Poniedziałek, 10 sierpnia 2009 · Komentarze(0)
Kategoria Szkocja 2009
Relacja Ani:
"To już ostatni dzień północnej pętli. Padał deszcz, było pochmurno i cały czas otaczały nas muszki. Postanowiliśmy pospać dłużej i przeczekać deszcz. I dobrze zrobiliśmy, bo niebawem rozpogodziło się. Trasa do Inverness była już przyjemna, świeciło słońce, a wiatr mieliśmy w plecy. Co ciekawe przez blisko 20 km zjeżdżaliśmy cały czas z górki. Widoki były przecudne, a wiatr w plecy i myśl o ciepłym prysznicu powodowały nagły przypływ sił i poprawiały humor. Myśli o lusterku, grzebieniu i możliwości umycia włosów całkowicie zawładnęły moją głową. Nie spostrzegłam nawet, gdy dojechaliśmy do Inverness. Ok. 16:00 byliśmy już na miejscu, gdzie zostaliśmy ponownie królewsko ugoszczeni. Czekał na nas pyszny obiad i otwarta łazienka. Po powrocie wiele osób pytało się mnie jak można tak długo wytrzymać beż prysznica, czy kąpieli. Odpowiadałam im, że nie było tak śle, mieliśmy w końcu kąpiel w oceanie, a w większych miastach korzystaliśmy z publicznych toalet. W ostateczności musiały wystarczyć nam butelki z wodą i chusteczki nawilżające. Umyci i najedzeni postanowiliśmy przespacerować się do zamku i zwiedzić miasto. Według podań budowla ta została wzniesiona za króla Malcolma III, który wcześniej zrównał z ziemią zamek, w którym zgodnie z legendą Makbet miał zabić Duncana. Budowla ta znajdowała się około 1 km na północny wschód od miejsca, w którym po dziś dzień stoi zamek. Obecnie w Inverness znajduje się rekonstrukcja zamku Makbeta, którą mogliśmy podziwiać podczas spaceru."

Relacja Agaty:
"Wstaliśmy z 1,5 godzinnym opóśnieniem z powodu deszczu, mgły i muszek. Ale to już był ostatni dzień pierwszego kółka. Droga do Inverness była rewelacyjna– bardzo prosta i ok. 20 km było bez przerwy z górki! Miła odmiana po ciągłych podjazdach:). W Inverness byliśmy dość wcześnie, bo koło 16. Przywitał nas znów pyszny obiad, otwarta łazienka i życzliwość ludzka. Mieliśmy jeszcze czas na mały spacer po mieście i zwiedzenie zameczku w Inverness ( gdzie obecnie mieści się sąd)."